• سه شنبه ٣٠ آبان ١٤٠٢-١٢:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٦٦
اقراریان تذکر داد:7-194

وضعیت ترافیک منطقه 12 از خط قرمز رد شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری گفت: وضعیت ترافیک منطقه 12 از خط قرمز رد شده است. فارغ از تمام وعده و وعید هایی که مطرح می شود؛ باید یک اقدام عاجل، ضروری و فوری انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اقراریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و نود و چهارمین جلسه صحن شورا، ضمن تبریک هفته بسیج، متذکر شد: امروز وضعیت ترافیک منطقه 12 از خط قرمز رد شده است.
وی با ارائه تصاویری از وضعیت نابسامان رها شدگی موتور ها، سد معبر وانت ها و پارک دوبل اتوموبیل ها در این منقطه پرترافیک مرکز شهر گفت: بنده هم خودم به این منطقه رفتم و هم کارشناسان کمیته را برای بازدید میدانی از این وضعیت، فرستاده‌ام. ما در این منطقه با افرادی مواجه هستیم که ده، دوازده تا وانت را خریداری کرده و بعضاً ماه ها این وانت ها در آن محل پارک بوده و از آنها به عنوان مغازه و انبار استفاده می شود.
وی با استناد به بررسی صورتجلسه شورای پنجم، مورخ 23 آبانماه سال 97، آن را اشتباه خواند و گفت در این صورتجلسه آمده است: معاونت حمل و نقل و ترافیک پیرامون منطقه 12، بر سیاست عدم احداث پارکینگ عمومی در مناطق مرکزی و ایجاد محدودیت احداث پارکینگ در شلوغ ترین مناطق و مرکز شهر تهران، تأکید کرده است که ما امروز، ثمرات این سیاست اشتباه را در وضعیت نابسامان این منطقه و در شلوغی و پارک های دوبل شهروندان در خیابان های اصلی می بینیم. به عنوان مثال، شاهد بودیم که در یک حادثه آتش سوزی، میلیاردها تومان از اموال مردم سوخت. 
او در ادامه با اشاره به زمینه بروز این حادثه گفت: در حالیکه آتش نشانی به موقع در منطقه حاضر شد؛ متأسفانه به علت شرایط ترافیکی و وضعیت نابسامان پارک دوبل اتوموبیل های منطقه، نیروی اطفای حریق نتوانست در زمان مناسب، به وظیفه خود عمل کند و اموال مردم در آتش سوخت. 
وی گفت: همین دوستان شورای پنجم، در پایان دوره‌شان و در تاریخ خرداد 1400 ، مجدداً طرحی را آوردند با عنوان "طرح الزام شهرداری به ساماندهی وضعیت پارکینگ ها"  که در آن تکالیفی را مشخص کردند.
اقراریان با اشاره به قوانین، خاطر نشان کرد: شهرداری، وظایفی دارد؛ ما در این منطقه مجتمع های تجاری را ایجاد کرده‌ایم. بعد، از مردم بابت کسری پارکینگ پول دریافت کرده‌ایم. در حالیکه باید این اعتبار دریافت شده را صرف احداث پارکینگ می کردیم.
این عضو شورا در ادامه خواستار شد: من از شهرداری و آقای زاکانی یا معاون ایشان در امر حمل و نقل و ترافیک، تقاضا می کنم خودشان بروند و وضعیت ترافیک منطقه 12 را مشاهده کنند. ما در خصوص منطقه 12 و معضل ترافیک منطقه 12، فارغ از تمام وعده و وعیدهایی که مطرح می شود؛ باید یک اقدام عاجل، ضروری و فوری انجام دهیم که به زودی به این نتایج منتج شود که پیرو این تذکر، این زمین خریداری شد و پارکینک در حال احداث است.
او گفت: در پاسخ به تذکرات اعضای شورا، وعده و وعید دادن، شکل درستی از پاسخگویی نیست. ما تا آخرین روزی که در این مسئولیت باشیم و تا آخرین لحظه، مطالبات مردم را مطرح و پیگیری خواهیم نمود.
در پایان تذکر این عضو شورا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: منطقه بازار، مشکلات و مسائل فراوانی دارد. برای حل این معضلات، باید کمیته، کمیسیون یا گروهی درست کنیم تا با همکاری مشترک شهرداری و پلیس راهنمایی، رانندگی و دیگر نهاد های مسئول و ذیربط، این مسائل را با دید جامع بررسی، و برای حل فوری آن، اقدام کنیم.
چمران همچنین در اشاره به صورتجلسه مورد استناد اقراریان از شورای پنجم، گفت: اینکه در قبل گفته اند پارکینگ نسازید؛ به جهت این بوده که وجود پارکینگ میل به سفر را زیاد می کند و  مرکز شهر، اصولاً باید سفر کمتر صورت بپذیرد. اما احداث پارکینگ خوب است، خصوصاً برای موتور ها.
رئیس شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: در منطقه عودلاجان، محلی توسط نیروی انتظامی خریداری و آسفالت شده است و در حال حاضر، با کاربری پارکینگ و بخش عمده‌ای از آن برای موتور سیکلت دارد استفاده می شود. بحث موتور سیکلت های کنار خیابان، وانت ها و خیل زیادی دستفروش که در آن مسیر رها شدند و حضور چند خط دستفروش، کنار پیاده رو، کنار جوی، در خیابان، عبور را برای عابرین پیاده نیز دشوار کردند؛ چه برسد به سواره ها و اتوموبیل ها.
او ضمن اشاره به معضلات این منطقه خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در آنجا مشکل دارد و شما هرجا را نگاه می کنید؛ می بیند موتور سیکلت ها رها شده‌اند.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، برای حل معضل این منطقه دستور داد: کمیسیون عمران و حمل و نقل بر این کار وقت بگذارند و شهرداری، پلیس راهنمایی، رانندگی و دیگر نهاد های مسئول و ذیربط را برای حل این موضوع دعوت کنند و بنده نیز به جهت اشراف بر آن منطقه، در خدمتتان خواهم بود. باید بر این موضوع فکر و اقدامی صورت بپذیرد تا سال دیگر، شاهد وضعیت بهتری باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: